Köksbord

Visste inte vilket köksbord jag skulle ha.
Idag hade jag ett gammalt ekbord med stolar som vår lilla voffsing har tuggat lite på den ena stolen.
 
Men när jag gick på Mio en dag fick jag en idé, såg ett likadant bord som jag har fast mörkbetsad bordsskiva med vita ben.
Då tänkte jag att detta kan jag göra själv ju.
Så jag inhandlade bets och färg och satte igång att slipa och måla.
Blev supernöjd.
Har beställt nya stolar med som kommer i slutet av denna veckan hoppas jag.
 
Så mycket mer modernt det blev och passade in så bra i vårt hem.
Sparade 5000.- som det nya bordet skulle kosta.
 
INNAN:
 
 
 
Under och efter:
 
 
Ska ta en bild ikväll hur resultatet blev då jag tog ett lack över som är lite matt, ville inte ha ett glänsande bord.
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

hej
vilken bets har du haft?

Svar: Hej jag använde Hedins lackbets. Den torkade väldigt snabbt och var inte helt lätt att få rätt på. Lycka till om du ska testa den!!
koksbloggen.blogg.se