Älgko

Idag åkte vi till vår skog för att möta upp en slaktare som vi anlita för att stycka kalven vi sköt förra helgen. Det börja med att vi såg 8 dovhjortar på vägen dit. Mäktiga djur och en hade riktigt stora horn. Blev inga bra bilder då jag bara hade mobilen med.
Sedan var det bara att dela upp köttet som var färdigstyckat, endast hemma att mala till färs annars redan klara bitar att frysa in. Härligt.
 
Vi släppte även vår hund för se om han fick upp något rådjur. Vi hör han skallar men samma som förra helgen, vi förstår att han stöt på en älg. Vi sitter och väntar på pass och rätt som det var ser jag i min högra ögonvrå en älg som kommer springandes emot oss. Jag snabbt upp med mobilen och filmar samt tar foto. Jisses så mäktiga dessa älgar är när de kommer springandes emot en. Häftig känsla och upplevelse.  
 
 
 
 
 
 
 
En trött hund efter sprungit över 1mil i skogen.
 
#1 - - Anonym:

Mäktiga djur. Kul att få se dem på så nära håll

Svar: Ja verkligen :o)
koksbloggen.blogg.se

#2 - - Cissi:

Mums vad gott!
Verkligen mäktiga djur

Svar: Ja det är de verkligen. Älg kött är oxå riktigt gott tycker jag med alla goda långkok man kan göra , kram
koksbloggen.blogg.se