Jul & Nyår

Vad fort julen och nyår gick i år.
Julen bara försvann, hann knappt prata med våra gäster då man har fullt upp med att fixa med maten.
Men det var en mysig intensiv jul med nära och kära.
 
Nyår var nog den tråkigaste jag varit med om, min grabb flyttade hemifrån så året slutade tråkig och det nya året började tråkigt.
Så meningslöst allt kändes när han tog sina möbler och pick och pack och vi flyttade hela nyår.
Vi hade i alla fall en god middag på nyårsaftonkvällen tillsammans med potatisgratäng, gjorde både älgfilé, rådjursfilé och fläskfilé till, ville testa vilken jag tyckte var godast, men det kunde jag inte avgöra då jag tyckte alla var lika goda.
Drack ett gott vin till Pinot Noir och skålade i champagne vid tolvslaget.
 
Sedan på söndagskvällen när vi körde hem efter att ha lämnat det sista i hans lägenhet kändes det så tomt, tårarna rann ner från kinden på mig och det var den tyngsta dagen på länge.
När vi kom hem gick jag upp i rummet och det ekade bara tomt.
Usch man har bara sina barn till låns, de blir stora och vill själva skapa sitt liv även om ens föräldrar vill ha en kvar så måste man ändå förstå att det är så livets gång är....................men måste få bearbeta detta ett tag.
 
 
Fotade innan alla glasen hade kommit på bordet ser jag hihi.
 
 
 
 
 
 
 
 
Nyår