Där fick jag dig.

Vår lilla bus hund har väckt mig hela nätterna (har inte sovit en hel natt sedan vi hämta henne) med att hoppa upp i vår säng, jag tar ner henne och hon hoppar upp igen osv. 
Vill inte ha henne där.
Visserligen gullig nu när hon är valp, men sedan när hon kommer hem efter en jakt, skitig och full med fästingar som man inte fått bort så är det inte så gulligt längre med en stor hund i sängen hahaha.
 
Så för att slippa ligga sömnlös löste jag det med kompostnät runt hennes bädd, snacka om att hon blev paff när jag la henne där, funkade jättebra och jag har i natt få sova från 22.30 till 24:00 hörde jag henne och trodde hon ville ut med såg att hon sov, så vaknade igen vid 2.20 och då satt hon upp så då gick vi ut, sedan somnade vi om och fick sova tills klockan ringde 06.00 och då ville jag bara sova vidare..............
 
Men dags att gå upp och att få med henne i bilen är heller inte det lättaste, vägrar. Sätter sig i trappan och vill inte följa med, går upp för att se om grabben är hemma så hon kan hoppa upp i hans säng, fick ta fatt henne i trappan och bar in henne i bilen, inte det optimala och vill inte att det ska vara så, men hur gör jag???
 
Vad ska det bli av denna jakthund som inte vill åka bil hihihi.
Envis till tusen, men det är beaglar, var vår förra beagle med.
Men vem är envisast??
Det ska jag bevisa, en utmaning.