Akuten 2 dagar

Har suttit på akuten i 2 dagar. Inget roligt hade sådana magsmärtor att vi fick köra in igår. Man tar prover efter prover, sitta och vänta i flera timmar. Ingen mat och ingen dryck får man. Vi kom hem 23:30 igår, tillbaka till akuten på fm idag då jag skulle på ultraljud. Det visade svullen tarm, förstorad livmoder och en fettknuta på levern. 
Då jag har en kroniskt sjukdom endomentrioser så skickades jag till gyn eftersom jag hade blödningar och förstorad livmoder.
Här hittade de på min högra äggstock 4-5 endomentrioser  samt en vätskefylld blåsa, på vänstra äggstock hade jag en vätskefylld blåsa som spruckit och vätska låg bakom livmodern. Samt hade jag flera muskelknutor.
Jag har ju för 15 år sedan opererats för endomentrioser då jag hade 3 st, 2 av dem var stora som tennisbollar och en som en golfboll. Kommer nu att få uppföljning nästa vecka. Kan kanske behöva opereras på nytt.
Ska få sätta in en spiral så blödningar minskar och fått starkare tabletter för mina smärtor.
Det blev mycket på en dag. Jag är helt slut och ledsen fast även lättad att jag har misstänkt endomentrioserna så länge och nu fick jag svar.
Gyn läkaren kunde verkligen detta med endomentrioser vilket jag inte har hittat en läkare innan som kunnat se eller hjälpa mig. Men hon idag var riktig duktig och fick verkligen förtroende för henne. 
 
Ja det var min början på denna veckan.
Hur har er början av veckan sett ut??
 
 
#1 - - Maria:

Stackars dig....hoppas du snabbt blir bättre.
Kram

Svar: Åh tack det var gulligt av dig, kram
koksbloggen.blogg.se

#2 - - Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.:

Åh vad jobbigt det låter! Skönt ändå att få bekräftat det du misstänkt och att du förhoppningsvis snart kommer må mycket bättre.

Kram Hanna

Svar: Tack!!! Ja det är skönt att få det bekräftat absolut. Men vet att det blir tufft om det blir operation. Men det ska jag nog fixa denna gången med. Kram
koksbloggen.blogg.se

#3 - - Home2tiny:

Men åååå vad jobbigt för dig, men skönt att du fick en läkare som förstod vad det handlade om, inte alltid självklart inom vården, tyvärr. Hoppas du känner dig piggare och ta hand om dig. Stor varm kram Tina

Svar: Tack Tina de orden värmde. Ja skönt på ett sätt att man äntligen fick svar. Ska nog ta mig igenom detta med. Kram
koksbloggen.blogg.se

#4 - - N:

Uschh vad jobbigt för dig! Hoppas du mår mycket bättre snart!

Svar: Tack snälla.....Ja det kommer att ordna sig. Får ta det som det kommer. kram
koksbloggen.blogg.se